tisdag, februari 26, 2013

Bemästrar mitt ha-begär

Ny telefon, ny stationär dator, ny bärbar dator, ny surfplatta, ny kamera, nya instrument och nya program!
Det är det jag vill ha just nu, för att inte tala om att jag också vill ha en ny bil!

Men jag bemästrar mig och låter bli att köpa varken det ena eller det andra.

Allt skulle jag väl inte heller kunna köpa för att pengarna skulle ta slut redan efter ny bil, och att låna pengar för att tillgodose mitt ha-begär känns inte rikitgt okej. Känns inte alls okej, menar jag!
Å bilen som var helt ny när jag köpte den är bara snart fyra år, som förvissokänns gammalt - men det är det väl inte.. antar jag.

Det som jag idag skulle kunna tänka mig att vara okej att låna pengar till är annars just ny bil eller bostad, och ett bostadslån (villalån) har vi ju redan, så det får vara!

... fast om jag känner mig själv rätt (vilket jag tror att jag gör), så blir det troligen ny bärbar dator och något mer inom en överskådlig framtid.

Å idag fyller mamma år, 53 år.
Grattis mamma!

Inga kommentarer: